Cold Call -Tehát akkor a hideg hívás halott?

Cold call - a hideghívás halott

A tegnapi kérdésfelvetésem után, hogy ki és hogyan kezeli ezeket az hívásokat, várakozásom szerint érkeztek a válaszok és nagyon megosztó, vegyes képek születtek a témában, ha valaki visszaolvassa a kommenteket nagyon jól árnyalja az hideg hívásokkal kapcsolatos vélekedést.

Mivel majd 6 évig call center értékesítőket oktattam, akik vegyesen dolgoztak hideg és meleg adatbázisokkal, így nagyon éles képem van arról, hogy aki egy ilyen munkára jelentkezik még az is mennyi ellenállással és kérdéssel van ezzel kapcsolatban.

Így mindig a most boncolt témával szoktam ezt az oktatást kezdeni.

Az első kérdés, amit körbe járunk, amit tegnap itt a LinkedIn-en is feltettem, hogy te hogyan fogadod az ilyen jellegű megkereséseket.

A kép ugyan ilyen vegyes. „Lerázom” , „Nem érdekel az ajánlata” , „Úgy sincs pénzem” , „Rám akar tukmálni valami hülyeséget” , „Erőszakos” , „Nem lehet lerázni”…. stb.

Szóval, még aki egy ilyen munkára jelentkezik is ezek a képek élnek a fejében!

 

De honnan ered mindez itthon?

( Nézzük körbe a hideg hívás máshol teljesen elfogadott kapcsolat felvételi mód! )

A hideg hívás a rossz hírét itthon a kialakulásával egyidőben szerezte kb. a 90-es évek közepén, az akkor szabályok nélkül működő piacon bárkit fel lehetett hívni, teret is adott a rossz, erőszakos, sok esetben akár átverés kategóriába torkollott hívásoknak. De ami rossz volt 30 ével ezelőtt az biztos, hogy most is az?

Ebben az időben jelent meg nagyobb körben az internet gondoljunk bele hova jutott mára.

Nagyon érdekes, hogy a mai 20-30 közötti korosztály sok esetben már meg sem tudja magyarázni, miért utasítja el ezeket a hívásokat lehet ezt a kommentek között megjelenő X és Y generáció közötti kommunikációs eltérésre is fogni, de az igazi ok, hogy ennek a generációnak ez egy tanult viselkedési forma, nagyon egyszerűen igazából fogalma sincs, miért teszi, ez a norma ezt látta otthon.

 

NAH DE MIT UTÁLTAK AKKOR AZ EMBEREK?

Emlékeztek a TV SHOP reklámokra, ahol ugyan azt a szöveget mondták kb. 20 percen keresztül? – „Csak itt, csak most, csak Önnek?”, „Amennyiben most azonnal dönt nem egy, hanem rögtön két ilyen terméket kap”

Szóval igen, a telemarketing tele volt sallanggal, hosszú, unalmas, a hasadba lyukat beszélő volt, eltelt 10 perc mire megtudtad egyáltalán mi a téma. És igen, a felgyorsult világunkban ennek nincs helye.

Igen, adták vették az adatbázisokat így volt időszak, amikor az ember egymás után rémesen sok ilyen hívást kapott, ráadásul őt nem érdeklő témákban. Jogosan volt dühös, hogy zaklatják….

 

TEHÁT AKKOR A COLD CALL IDEJE LEJÁRT?

Ebben a formában IGEN!

És személy szerint azt is gondolom, hogy tett is érte a szakma bőven, hogy ilyen rossz legyen róla vélemény.

 

EZ AKKOR AZT JELENTI, HOGY NEM LEHET EZT JÓL CSINÁLNI?

De igen lehet! És pont, ezért mert nagyon elszúrták, ha megkülönbözteted magad, hogy igen is én ezt csinálom, intelligensen, udvariasan a kor igényeit figyelembe véve a cold call nagyon ütős módszer még mindig.

 

És a tegnapi kommentek alapján szeretnék behozni még egy témát! (Nagyon köszönöm a felvetést, mert magamtól nem vettem volna be de, nagyon jogos.)

NINCS ÉRTELME, MERT OLCSÓBBT LEAD-et GENERÁLNI.

Igen, aki tud ilyet, saját erőforrásból vagy olcsón, de jó minőségben előállítani, annak valóban nem érti meg ezzel kapcsolatban erőfeszítéseket tenni.

DE rengeteg értékesítési kampányt futtatam már, ahol egy jól szűrt hideg lista jobban működött, mint az olcsó nagy tömegben előállított lead. Nem, nem a marketingessel volt a baj meg a kommunikációval, stb. Amikor nagy tömegben kell LEAD-ét előállítani, mert mondjuk, hívja egy egész call center akkor a kampány olyan általános lesz, hogy a szűrt lista többet képes adni. Illetve vannak olyan szegmensek, amelyek specifikusságuk miatt nehezen hirdethetőek/elérhetőek vagy nagyon drágák ebben az esetben is jól szokott működni ez a jellegű hívás.